Millest Mõtled, Võõras Mees?


Tallinn - märts 2012, originally uploaded by Marion Undusk.
Teatritööl on ka muid eeliseid, kui emotsionaalne tõstetus Tõelisest Sujumisest. Uksest lastakse vahel sisse ka ilma piletita ja kui juhtub olema sellise vedamise hetk, et on kuskile ka ennast toetada, siis näeb etendust. Täpselt sellisel moel käisin Linnateatris vaatamas tükki "Koletis kuu peal." Oli Suure Vedamise päev ja ma mahtusin saali, et vaadata Priitu ja Helet. Või siis kedagi teist. Oleneb, millise pilguga vaadata. Ja ma ei oskagi siiani öelda, mida ma nägin, tegelikult. Sest tüki suurem mõte ei olnud mulle nii lähedane, et jäägitult endasse tõmmata. Aga selle asemel jäi sisse kriipima üks suur küsimärk sellest, miks ometi ei ole inimesed võimelised rääkima. Lihtsalt rääkima sellest, mis neil viga on. Mitte ringiga, mitte mängides mõistatamismänge, lihtsalt ja otse. Nii palju valu oleks olemata. Selles suhtes oli see puhtalt Eesti tükk. Ja ühes mehes tundsin ma ära mitu meest. Ja ühes olukorras mitu olukorda. Mis isegi omavahel üldse seotud ei olnud. Ja kummaline kurbus tekkis sisse, sest ma ei tea sellele küsimusele lahendust, kuigi olen seda nii kaua otsinud. Aga kunagi ma ta leian. Selle lahenduse.
No ja kui tükk läbi sai ja mees suure surmaga lõpuks midagi suust välja oli saanud, siis oli küll natuke kohatu lavale hõberoosasid pakikesi saata, aga mis seal enam. Vähemalt oli šokolaadikook. Niigi palju teemasse.

Julia Child'i šokolladibrownie'd

3 dl nisujahu
1 tl soola
200 g võid
215 g 50% šokolaadi
2,5 dl suhkrut
2 tl vanillisuhkrut
4 suurt muna

Kuumuta ahi 180 kraadini.
Sõelu jahu ja sool kokku ning pane kõrvale.
Sulata või ja šokolaad koos madalal kuumusel ühtlaseks massiks. Sega juurde 1 dl suhkrut ja vanillisuhkur ja sega umbes pool minutit, kuni see on sulanud. Kalla teise anumasse jahtuma.
Kolpi ülejäänud 1,5 dl suhkrut munadega kergelt vahule. Sega ettevaatlikult pool sellest pisut jahtunud šokolaadisegusse pidevalt vispedades, et munad ei kalgenduks.
Vahusta ülejäänud munasegu, kuni see on tihe ja valkjas ning seda on umbes poole võrra rohkem (umbes 5 min.)
Sega vaht ettevaatlikult šokolaadisegusse. Kui munad on peaaegu täielikult segunenud, lisa jahusegu ja sega minimaalselt, et ained ühtlustuksid.
Kalla segu küpsetuspaberiga vooderdatud pannile (mul oli 30x23 cm, tegelikult oleks pidanud väiksem olema.)
Küpseta 25-28 min (mul oli u 20 min), kuni brownie on kerkinud ning pealispind muutunud tumepruuniks ja kuivaks. Lase enne söömist jahtuda. Kui suudad, hoia üks öö külmikus.

Kommentaarid

Populaarsed postitused